lunedì 5 novembre 2012

SARDEGNE: CJARTE EUROPEANE, SBURT PAR MUDÂ IL TEST DI RATIFICHE.




Sardegne:
Cjarte europeane,
sburt par mudâ
il test di ratifiche


L’assessôr pe istruzion de Regjon Sardegne, Sergio Milia, al à inviât ai parlamentârs sarts un document là che a son dentri propuestis par emendaments al disen di leç di ratifiche de Cjarte europeane des lenghis regjonâls o minoritariis. Par podê jentrâ in vore la Cjarte e à di jessi prime firmade e po ratificade: la Italie le à firmade intal 2000, ma no le à inmò ratificade.

Il test de ratifiche al è cumò al esam dal Parlament talian, ma i nivei di tutele previodûts pal sart, pal furlan e par altris lenghis minorizadis a son in cierts câs fintremai plui bas di chei garantîts de leç statâl 482 dal 1999 pes lenghis minoritariis.

Cundut che il sart e il furlan a son lis lenghis minorizadis plui feveladis intal stât talian – al spieghe Milia – intal test de ratifiche a vegnin calcoladis lenghis di seconde categorie e si cjatin penalizadis denant di chês lenghis che a son tuteladis di tratâts internazionâls tant che il todesc dal Sud Tirôl o il francês de Val di Aoste.

Par chest l’esecutîf regjonâl al à domandât ai parlamentârs elets in Sardegne di intervignî in maniere fuarte e coordenade par modificâ il test di ratifiche e garantî al sart nivei di tutele plui alts di chei di cumò.
Font: AGI, 26/10/12

Gjavât fûr dal Blog
 Internazionalitari

Internazionalitari e je une trasmission di Radio Onde Furlane che e fevele, cuntun tai nazionalitari, des nazions cence stât e des minorancis nazionâls de Europe. Rispiet al formât radiofonic sul blog si pues cjatâ cualchi gnove in plui.
------------------

E IN FRIÛL ?

CE SONO DAÛR A FÂ I PARLAMENTÂRS REGJONÂI PE TUTELE DE LENGHE FURLANE, IL CÂL DAI STANZIAMENTS STATÂI PE L.482/99 E IL SBASSAMENT DAI DIRITS LINGUISTICS DE MINORANCE FURLANE INTE RATIFICHE DE CJARTE EUROPEANE ?

NUIE COME SIMPRI ?

LA REDAZION DEL BLOG

3 commenti:

  1. E’ sicuramente positivo che in Parlamento alcuni parlamentari regionali si siano attivati a favore dei cittadini sloveni e croati di lingua italiana (20 mila persone), gli sloveni della nostra regione (50 mila persone) e le associazioni degli esuli istriani, ma e i fondi della legge 482/99 quasi azzerati dal Governo Monti?

    E le altre minoranze linguistiche storiche (di cui 500 mila furlanofoni e qualche migliaio di germanofoni) riconosciute con la legge 482/99 ai sensi dell’art. 6 e 3 della Costituzione italiana, che vivono in regione?

    Orfani di tutela politica, come sempre?

    Dal quotidiano il Piccolo di Trieste:

    " (...) E il parlamento, nel frattempo, si è attivato. Mercoledì scorso, infatti, è stato presentato un emendamento a firma dei deputati del Partito democratico Ivano STRIZZOLO, Alessandro MARAN ed Ettore ROSATO atto a ripristinare i fondi destinati alla minoranza italiana di Slovenia e Croazia, alla minoranza slovena in Italia e alle Associazioni degli esuli giuliano-dalmati. «Gli emendamenti - spiega Strizzolo - sono anche conseguenti alle reciproche rassicurazioni sul sostegno alle rispettive minoranze che sono scaturite al termine del recente vertice bilaterale svoltosi a Lubiana tra i ministri degli Esteri di Italia e Slovenia. Un segnale di attenzione da parte del Governo dovrebbe trovare il favorevole accoglimento degli emendamenti sui quali c'è una ampia condivisione delle varie forze politiche».

    Sullo stesso problema da rilevare anche una lettera inviata al ministro degli Esteri, Giulio Terzi dall’eurodeputata del Pd Debora SERRACCHIANI. «Il governo torni indietro e riveda la decisione di non stanziare i fondi a favore delle associazioni degli esuli istriani, fiumani e dalmati, e della minoranza italiana residente in Slovenia e Croazia», (...)

    http://ilpiccolo.gelocal.it/cronaca/2012/11/02/news/terzi-rassicura-gli-esuli-e-i-rimasti-1.5956415

    RispondiElimina
  2. Riceviamo dal Signor REMO BRUNETTI, con preghiera di pubblicazione, il commento sotto riportato:

    "Dal moment che i parlamentârs talians elets in Friûl no fàsin i nestris intares, dal moment che no si cjate ta chest parlament un trop di parlamentârs bogns di fâ rispietâ l’articul 3 e 6 de Costituzion e la leç 482, dal moment che la europarlamentâr Debora Serracchiani a pense dome pai “talians” de Slovenie e de Croazie, nus tocjarà cirî cualchi europarlamentâr che nol seti talian, par che al denunci la persecuzion di chest guvier cuintri dai furlans e di ches altris minorancis cence santui.

    REMO BRUNETTI - Cjavaç "

    RispondiElimina
  3. Cualchi Conseîr regjonâl e cualchi parlamentâr, soredut dal Pd, ma no dome, alc e àn ancje fat: interogazions, mozions o presentât emendaments, in Parlament o in Consei regjonâl: ma simpri masse pôc rispiest a chel che podaressin fâ! "Una rondine non fa primavera" si dîs par talian.

    Parcè lis protestis dai Furlans valino mancul di chês dai slovens de nestre regjon, o dai esui o dai talians de Istrie?

    Ma la autonomie speciâl de nestre regjon no ae la sô fonde su la prisince de minorance furlane, par un fat di numars? 600 mil furlanfons no contino nuie? No votino ancje no intal Avrîl 2013?

    RispondiElimina