mercoledì 15 dicembre 2010

"La Patrie dal Friûl" cuintri dai erôrs RAI



“La Patrie dal Friûl”
cuintri dai erôrs Rai

Scomençâ cu la programazion par furlan,
invezit di spot fûr dal vade

A non de riviste "La Patrie dal Friûl" o mandi chest comunicât stampe cun preiere di publicazion e difusion.

A nome della rivista in lingua friulana "La Patrie dal Friûl", inoltro il seguente comunicato con preghiera di pubblicazione e diffusione.

mandi e grazie
Christian Romanini


La Patrie dal Friûl cuintri dai erôrs Rai: scomençâ cu la programazion par furlan, invezit di spot fûr dal vade

"Il Furlan nol è un dialet, ma une lenghe: tiraitlu vie de ultime campagne Rai" e je la posizion ferme da "La Patrie dal Friûl" (www.lapatriedalfriul.org) storic mensîl in lenghe furlane fondât tal 1946. "La Rai e varès di visâsi di meti in vore la leç 482/99 art 12 come 1, invezit di confondi la lenghe furlane cui dialets dal talian, e inserî dentri dai siei palinsescj une programazion in lenghe furlane. Metude in vore che e reste ancjemò in dì di vuê cence rispueste". Cun di plui al è ancje un erôr storic: "La campagne Rai e volarès celebrâ i 150 agns de Unitât di Italie, ma il Friûl al è stât anetût al ream di Italie dome tal 1866 e no tal 1861. Adiriture a son zonis dal Friûl orientâl che a son deventadis talianis dome dopo de prime vuere mondiâl" e precise la redazion da "La Patrie dal Friûl" che e siere "Cuissà se cualchidun si domandarà trops bêçs publics che a son stâts spindûts par spots che a son rivâts a unî la Italie... tal disdegn."

-------------------------

La Patrie dal Friûl contro gli errori Rai: iniziare con la programmazione in friulano, invece di spot assurdi.

"Il Friulano non è un dialetto, bensì una lingua: toglietelo dall'ultima campagna Rai" è la ferma posizione de "La Patrie dal Friûl" (www.lapatriedalfriul.org) storico mensile in lingua friulana fondato nel 1946. "La Rai dovrebbe ricordarsi di applicare la Legge 482/99 art 12 comma 1, anzichè confondere la lingua friulana con i dialetti dell'italiano, e inserire all’interno dei propri palinsesti una programmazione in lingua friulana. Applicazione che rimane tutt’ora disattesa." Inoltre c'è anche un errore storico: "La campagna Rai vorrebbe celebrare i 150 dell'Unità d'Italia, ma il Friuli è stato annesso al regno d'Italia solo nel 1866 e non nel 1861. Addirittura zone del Friuli orientale sono divenute italiane solo dopo la prima guerra mondiale" precisa la redazione de "La Patrie dal Friûl" che conclude "Chissà se qualcuno si chiederà quanti soldi pubblici sono stati spesi per degli spot che sono riusciti a unire l'Italia... nello sdegno".

1 commento:

  1. Complimenti al settimanale IL FRIULI per il bel e puntuale servizio che trovate in internet nel link sotto indicato:
    http://www.ilfriuli.it/if/top-news/51047/

    Anche il Corriere della Sera ha dedicato un servizio a tutte le proteste che pare stiano arrivando alla RAI da tutta Italia!

    RispondiElimina